Skip to content

Köp och Leveransvillkor

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord/DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Frakt inom Sverige 59 kr (högre på skrymmande paket) – detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Beställningar över 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden inom Sverige.  

Hämta på företagets adress.

Det går självklart bra att välja fraktmetod ”hämta på företagets adress”. När vi packat din order kommer du få sms/mejl om att den är packad och vi önskar att man hämtar sina produkter inom 1 vecka pga platsbrist. Observera att ångerrätten gäller 14 dagar från att man mottagit sitt sms/mejl/faktura. 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.  Observera att du ej får din frakt återbetald (på ditt köp) då varan en gång redan skickats till dig.

1. Mejla till design@insyninterior.se ditt ordernummer och vad du vill reklamera (bild) eller ångra ditt köp.

2. När din ånger/reklamation godkänts får du en retursedel via mejl. Returfrakten står du själv för som kund.

3. Emballera din/dina produkter väl – dessa ska skickas tillbaka i samma skick som du fick din vara, och går produkten sönder kommer ingen kredit att göras.

4. När ordern är åter på vårt lager krediteras din order / makuleras, exklusive frakten och returfrakten.

 

Betalningsalternativ

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder flera olika smidiga sätt att betala på. Välj mellan Betala Direkt, faktura, kort, banköverföring, delbetala i din egen takt. Inga avgifter tillkommer.

– Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

– Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

– Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

– Betalning med kort

Rabattkoder

Har du en rabattkod? Kampanjer och Rabatter kan man inte kombinera.

Minimiorder

Ingen miniorder krävs.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/